Kontynuacja popularnej gry z otwartym światem autorstwa polskiego studia Techland, w której eksplorujemy miasto zniszczone przez wirus zmieniający ludzi w zombie.
Dying light 2
producent: Techland
wydawca: Techland
wydawca PL: Techland
data premiery gry:
2020
PC.PS4.XONE
Dying Light 2 to pierwszoosobowa gra akcji z otwartym światem, w której przemierzamy miasto opanowane przez zombie. Produkcja jest kontynuacją hitowego Dying Light z 2015 roku. Znajdziemy w niej zarówno fabularny tryb jednoosobowy, jak i multiplayer. Za jej stworzenie odpowiada polskie studio Techland, poza Dying Light znane m.in. z Dead Island czy strzelanek z serii Call of Juarez
Fabuła
Akcja Dying Light 2 toczy się 15 lat po zakończeniu pierwszej części, w zupełnie innym miejscu – nieznanej z nazwy europejskiej metropolii. Ogólny zarys fabuły prezentuje się podobnie. To opowieść o ludzkiej społeczności, która stara się przetrwać w mieście ogarniętym przez epidemię wirusa zmieniającego ludzi w zombie – przy czym nieumarli stają się znacznie groźniejsi wraz z nadejściem zmroku. Co ważne, twórcy tym razem postanowili nie opowiadać jednej głównej historii – zamiast tego postawiono na tzw. narracyjną piaskownicę, w ramach której z różnych wydarzeń, kształtowanych przez podejmowane wybory, budujemy swoją własną opowieść. Deweloperzy podeszli do tego elementu gry z dużą uwagą – do pracy nad nim zatrudniono m.in. prawdziwego eksperta od fabuły w grach z gatunku RPG, Chrisa Avellone’a (m.in. Planescape Torment, Fallout: New Vegas czy Star Wars: Knights of the Old Republic II).
Mechanika
W Dying Light 2 eksplorujemy rozległe miasto zajęte przez hordy zombie, a także grupy często znacznie bardziej niebezpiecznych ludzi. Świat jest czterokrotnie większy od tego znanego z pierwszej części. Tak jak poprzedniczka, produkcja ma rozbudowany system walki wręcz, umożliwiający m.in. rozczłonkowywanie przeciwników (możemy także strzelać, ale to używanie broni białej jest podstawą rozgrywki), i złożoną mechanikę rzemiosła – do tworzonej broni można dodawać kilkadziesiąt różnych efektów.
Omawiany tytuł odznacza się również bogatymi możliwościami ruchu w stylu parkour, które są uzależnione od paska wytrzymałości naszego bohatera (wszystkie działania jej wymagają – nawet zwyczajne trzymanie się krawędzi dachu). W „dwójce” znalazło się dwa razy więcej animacji związanych ze skakaniem, bieganiem i innymi karkołomnymi manewrami. Twórcy zadbali także o zagadki środowiskowe oparte o akrobacje, wymagające odpowiedniego zaplanowania trasy.
Dying Light 2 zawiera cykl dnia i nocy, który wpływa na zachowanie i siłę wrogów – po zachodzie słońca zombie stają się znacznie bardziej niebezpieczne, warto więc zerkać na zegarek i podchodzić do eksploracji miasta z należytą ostrożnością. Ponadto studio Techland położyło duży nacisk na to, by wybory i działania gracza wpływały na stan świata gry. Deweloperzy poprawili również SI przeciwników, którzy potrafią teraz zmieniać styl walki w trakcie starcia.
Tryby gry
W Dying Light 2 możemy grać samotnie albo w towarzystwie innych graczy. Największą atrakcją gry jest tryb kooperacyjny dla maksymalnie czterech osób. Nie brakuje także tradycyjnego multiplayera opartego na rywalizacji.
Kwestie techniczne
Dying Light 2 działa w oparciu o zmodernizowaną wersję silnika Chrome Engine, nazwaną C-Engine. Tym samym gra posiada bardzo atrakcyjną trójwymiarową oprawę graficzną – zarówno miasto, jak i modele postaci czy potworów zostały przygotowane z dużą dbałością o szczegóły, a widoki ze szczytów wysokich budynków mogą zapierać dech w piersiach. Świetne wrażenie robią również realistyczne systemy cieniowania i oświetlenia.
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet
Techland WWW: http://www.techland.pl/ Adres: Żółkiewskiego 3, 63-400 Ostrów Wielkopolski Telefon: +48 62 7372748 Fax: +48 62 7372749 press@techland.pl Dział Pomocy Technicznej Techland tel. (062) 737 27 46 http://pomoc.techland.pl pomoc@techland.pl Techland sp. z o.o. to jeden z najstarszych i najważniejszych polskich producentów, wydawców oraz dystrybutorów gier wideo na komputery osobiste i konsole. Siedziba główna firmy mieści się w Ostrowie Wielkopolskim, jednak Techland posiada także studia deweloperskie w Warszawie, Wrocławiu oraz kanadyjskim Vancouver (znane pod nazwą Digital Scapes Studios). Prócz tego, firma jest także posiadaczką własnego sklepu internetowego BoxOff Store, a także serwisu porad prawnych Legeo. Założycielem i obecnym prezesem Techlandu jest Paweł Marchewka. Techland jako producent gier Działalność producenta gier firma Techland rozpoczęła w połowie lat 90., początkowo koncentrując się na prostych produkcjach, poświęconych brydżowi ...
Historia Firma Techland została założona w 1991 roku przez Pawła Marchewkę i w początkowym okresie działalności skupiała się na lokalizacji zagranicznych programów i wydawaniu ich na polskim rynku. W stosunkowo skromnej ofercie gier znalazły się zaś takie tytuły, jak Puzzle, Koło Fortuny czy cieszące się w naszym kraju dość dużą popularnością Prawo Krwi (1995) na komputery PC oraz Amiga. W roku 1993 Techland rozpoczął produkcję własnego oprogramowania, na które złożyły się głównie różnego rodzaju słowniki, translatory, a także gry – wśród których na wyróżnienie zasługują liczne pozycje familijne oraz produkcje poświęcone szachom, brydżowi czy popularnemu w Polsce żużlowi. Pierwszą poważną produkcją Techlandu była wydana w roku 1999 strategia czasu rzeczywistego Exterminacja, która jednak – ze względu na swój budżetowy charakter – cieszyła się popularnością w zasadzie tylko w naszym kraju. Na tzw. „szersze wody” Techlandowi udało się jednak wypłynąć już rok później, a to za spraw...
Chrome Engine Oprócz samych gier, firma Techland stworzyła autorską technologię Chrome Engine. Pierwsza wersja silnika zaprezentowana została w roku 2003, wraz z debiutem opartej na nim strzelaniny FPS Chrome. Od tego czasu Chrome Engine jest nieustannie rozwijany i wzbogacany o nowe możliwości oraz funkcjonalności, dostosowujące go do rozwoju technologicznego poszczególnych platform do gier. Na przestrzeni lat, kolejne generacje silnika wykorzystywane były głównie w produkcjach własnych Techlandu, jednak okazjonalnie korzystali z nich także deweloperzy zewnętrzni. Najpopularniejszą wersją Chrome Engine była druga generacja, która w latach 2004-2010 wykorzystana została do produkcji ok. 20 gier. Większość z nich była jednak tytułami czysto budżetowymi, którym nie udało się osiągnąć spektakularnych sukcesów. Kolejne generacje silnika Chrome Engine posłużyły m.in. do stworzenia takich gier, jak: Chrome Engine 1 – Chrome , Chrome: SpecForce , Crazy Socce...
Komentarze
Prześlij komentarz